måndag 7 juli 2014

JARDINERIET


Ett Jardinerie i Frankrike är som ett "trädgårderi" i Sverige, fast mycke mycke större!!! Men det förstås, här frodas växtligheten i värmen och utesäsongen är ju betydligt längre! I ett jardinerie kan man köpa nästan allt, utan mat! Om det inte gäller mat till våra fyrfota vänner förstås!






För en fyra fem år sen ungefär hittade jag ett par "trädgårdsskor" (fast jag använder dom inte i trädgården!) i just ett jardinerie, och det kom att bli mina absoluta favoritskor. Använder dom jämt! Vid det här laget ganska så slitna och mycket välanvända. Och kan man tänka sej... jag har hittat ett par nya!!! Så nu kan jag ha de gamla till trädgårdsskor!

I nästan alla jardinerier finns en speciell avdelning för våra fyrfota, eller flygande eller simmande vänner...



(Jo,man kan även köpa sej en liten hundvalp här!)


Hur många tillbehör finns det egentligen till fyrfotingarna....!???



... och till tvåfotingarna me´ förstås!!!

                                                                         Inga-Lill

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar