fredag 27 december 2013

ÖNSKEKLAPP



Min man är, förutom en hyfsad fotograf, en hejare på att planera och genomföra nybyggnation lika väl som ombyggnation. Han kan skickligt hantera alla sorters verktyg lika väl som murslev och målarpensel och han kan sätta kakel med bravur. Men... när han liksom avslutat ett projekt så är det i regel någon lite detalj som fattas, som t.ex. en list eller lite färg någonstans, och det brukar dröja ganska LÄNGE innan den lilla detaljen blir åtgärdad!

Så var det även med badrummet, som egentligen blev färdigt för ca ett och ett halvt år sedan. Men... det blev ingen hållare uppsatt för toarullen , utan den har haft en svävande plats någonstans på en armlängds avstånd från toastolen. Dessutom gick toasitsen sönder för dryga sex månader sen, då en av de pluppar som håller fast sitsen i själva stolen gick av, vilket resulterade i, att toasitsen alltid rörde på sej när man satte sej på toa och om man ändrade sittställning under tiden man satt på toa. Detta var vi tvungna att alltid upplysa våra gäster om, speciellt om vi serverat ev vin till maten!

Nåväl, nu var det bara någon vecka kvar till jul, och min käre make undrade förstås vad jag önskade mej i julklapp. Svaret kom blixtsnabbt; en ny toasits, hållare till toarullen och gärna en liten hylla för några extra rullar! Hmmm, muttrade maken, så gick han och funderade några dagar... Ja, han jobbar ofta enligt ketchupeffekten, d.v.s. först händer inget, sen händer inget, sen händer inget, men sen...!!! Och vips var en ny sits på plats, (med dämpning, vilket betyder att locket stänger sej själv, bara man ger det en liten knuff i början!) därefter sattes pappershållaren upp, och minsann... även en liten hylla, allt i rasande fart!!! Klappat och klart!!! 
Så himla fint det blev, vilken härlig julklapp!!! Ja, det tyckte vi förstås båda två!!!

Och jag fick faktiskt andra julklappar också, som t.ex ett par nya fina prickiga Birki´s, d.v.s. Birkenstock...


... men jag bara undrar... hur ska jag kunna slita mej ifrån föregångarna; mina äckliga, söndriga och väl ingångna gamla trotjänare!!!???

Inga-Lill

2 kommentarer:

  1. Vad fint det blev på toan!
    Jag kan inte heller göra mej av med mina gamla birkisar!
    Ha ett gott slut på detta år och ett gott nytt!
    Inger

    SvaraRadera
  2. Detta var kul. Det är nog så hos många!
    Hälsningar
    http://husbilochresor.com/

    SvaraRadera