torsdag 2 maj 2013

ROUTE 66


Jag har hamnat på Route 66, och där lär jag få befinna mej under ett års tid! Undrar vad denna vägsträcka har att erbjuda... Är vägen rak eller krokig, bred eller smal, finns det njutbara nedförslut eller svårforcerade uppförsbackar, vidunderliga utsiktsplatser eller mörka kompakta skuggpartier...!?

Jo, det är ju så att min 66:te födelsedag just har flimrat förbi. "Vet inte om jag ska ha nå´t kalas", råkade jag haspla ur mej, men det ledde omedelbart till massprotester bland mina nära och kära... Så om jag bara bakade tårtbotten, så skulle Arne minsann fixa resten av tårtan, och min alltid lika goa´ dotter Cornelia,  skulle förstås baka kakor... så vad blev över till mej? Jo, kanelbullar och kärleksmums, och att duka bordet förstås!


Så det blev födelsedagskalas på den soldränkta balkongen, och jag blev förärad allt från nybakat bröd till blommor och vackra paket.

Och da´n efter da´n for vi iväg, min man och jag, på Route 66 till Gällstad, och därifrån kommer man sällan tomhänt, eller rättare sagt, utan div. påsar i bilen, och så blev det förstås även denna gång!



Ett STORT och VARMT TACK till er ALLA för alla fina blommor och presenter, kort, mejl, SMS och telefonsamtal, samt till ALLA er som kommenterar bloggen, sänder tankar och håller tummar... Ni är ALLA lika värdefulla, och det känns betryggande att ha med er alla på Route 66!

                                                                      KRAM! Inga-LIll

2 kommentarer:

  1. Grattis på dig....jag kör numera Autorout ;) dvs jag har slutat räkna kör bara på.
    Ha det gott.

    SvaraRadera
  2. Grattis i efterskott!
    Jag fyller också "sexy girl" i år!
    Tror det blir ett bra år!
    Kram Inger

    SvaraRadera